Snyggt spindelnät vid vår ytterdörr! |
All den här kunskapen försöker man sen förmedla till skolan som sen inte verkar ta till sig den information de får. De har valt att inte läsa den pedagogiska beskrivningen eller den bifogade nulägesrapporten....
Jag blir både arg och ledsen.
Hans problem syns ju inte alltid utåt hela tiden de uppstår i vissa situationer och just därför tycker jag att det är så viktigt att man tar del av den dokumentation som finns!
Då kanske skolan direkt hade förstått att det kan vara bättre för honom att sitta på en stol under samlingen. Det blir kanske lite lättare för honom att sitta stilla och koncentrera sig. Lättare att se att det här är min plats och där ska jag sitta stilla. De kanske också hade förstått snabbare att han inte brukar säga till om han gjort sig illa vilket sker ofta eftersom han är så totalt orädd! Att man som vuxen måste ha lite mera koll på honom och inte förvänta sig att det är han som ska komma och berätta vad som hänt. De hade kanske också uppmärksammat att han alltid har haft extra svårt för att lära sig namn. Han är fortfarande osäker på vad fröken heter (hon med klockan)och han kan bara vad två av de andra barnen heter. Att han kan just dessa två namn tror jag beror på att det fanns två barn på hans gamla förskola som hette likadant och då är det är inövat.